sâmbătă, 15 februarie 2014

Morcovi tineri

Ca sa nu ne inecam cu friptura, de oricare fel ar fi ea, la gratar, la tava sau la tigaie, ar fi de bun simt sa o acompaniem cu legume, crude sau preparate. Si daca tot am beneficiat anul trecut de o indestulatoare recolta de radacinoase am zis sa o valorific si sa folosesc, altfel, niscaiva morcovi si pastarnac, nu doar la supa sau ciorba.

Asadar, zis si facut!
Nimic mai simplu, am spalat temeinic cam cati morcovi am calculat ca imi incap in tava fara sa-i suprapun si doua bucati de pastarnac, pentru mine (ca doar eu il agreez, restul consumatorilor din casa fac bataturi de la el). Si asa bine toaletati i-am pus sa fiarba. Am preferat la aburi - raman mai crocanti si gustosi.


Dupa ce s-au patruns bine, i-am lasat cateva minute cat sa-i pot manevra si i-am curatat rapid. Apoi le-am facut onoarea si i-am asezat intr-o tava, i-am stropit cu putin ulei de masline, sare, ierburi dupa gust si imaginatie, plus cateva picaturi sos soia. Pentru un plus de aroma mai picanta, pot fi pusi intr-un colt 2-3 catei de usturoi cu coaja cu tot, sunt foarte buni si ei copti si isi lasa aroma in tava.

Au trecut apoi la cuptor pentru vreo 20 de minute la 200 de grade si alte cinci la grill, asa cat sa prinda o crusta delicioasa!
Aproape ca nu iti trebuia carne....sunt foarte gustosi si satiosi. Evident ca mai pot fi adaugate si alte legume, care ce are prin camara, vara e mai generoasa oferta.
Tocmai de aceea, fiind sezon de iarna, mi-a casunat pe morcovi si pastarnac, plus ca nici nu a trebuit sa ma deplasez la piata; provizia de la gradina e inca de nadejde! Si aromaticele de la fereastra...
Si apoi, in lipsa de gaina batrana, sunt deliciosi si morcovii....tineri sau nu.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu