sâmbătă, 15 februarie 2014

Mare branza

Chiar asa, pentru mine branza e o mare inventie! Combinata in diverse retete dulci sau sarate, e slabiciunea mea. Am o gramada de retete cu branza, mai simple sau mai complicate, incercate sau care isi asteapta randul.
De data asta am zis sa fac un mix, reteta de Pasca  fara aluat pe care o pregatesc de Paste, "imbunatatita" cu ciocolata si dulceata din coji de portocale (productie proprie, o sa scriu reteta mai jos).
Sa trecem la treaba zic, daca stam ne sta norocul! Tapetam o forma rotunda de 24-25 cm sau o tava 25/30 cm, cu hartie de copt, preincalzim cuptorul.

Ingredientele pentru compozitia prajiturii in ordinea in care se amesteca, sunt:
800 grame branza de vaci grasa, 
200 ml smantana 25% grasime, 
2 vanilii, 
1 plic budinca de vanilie nepreparata, 
12 linguri cu zahar, 
5 linguri cu faina, 
5 galbenusuri (eu am pus 6, erau micute),
1 lingurita plina cu praf de copt stins cu zeama de lamaie, 
albusurile batute spuma.
Optional, la sfarsit, se pot adauga stafide imbatate cu putin rom.

In mod normal, acum se toarna totul in tava si se da la copt. Pentru a alunga monotonia, se opreste o parte de compozitie (cam ca la chec cand pui cacao) si se amesteca cu ciocolata topita (200 grame) si coji de portocale din dulceata; daca nu avem, apelam cu incredere la stafide.
Urmatoarea operatiune e chestie de fantezie, se toarna compozitia cu ciocolata peste cea simpla cu branza, in spirala, zebra, melc, numai gramada sa nu fie !


Bunatatea astfel obtinuta se da la copt pentru 50-60 minute la 175 grade. Chiar daca e putin moale la mijloc, nu e o problema, se intareste pe parcurs ce se raceste....daca apuca.
De data asta m-am intrecut pe mine si i-am turnat extra si o glazura de ciocolata neagra, de incercare sa vad cum este, insa e excelenta si fara. Pe cuvant!

Si dulceata din coji de portocale:

Se aduna intr-o cratita cu apa rece cojile de portocale sortite aruncatului. Se tin la inmuiat 2-3 zile, timp in care se schimba apa de doua ori pe zi sau de cate ori iti aduci aminte. Cand te-ai plictisit de pritocit si din coji nu mai iese nimic, le tai frumos fasii pe care le pui la fiert in sirop de zahar cu apa, ca la dulceata.
Cam asta e treaba cu reciclatul cojilor de portocale, prind bine in diverse retete cand nu ai alta umplutura, chiar si in cornulete in loc de rahat (care, fie vorba intre noi, nu imi place de nicio culoare).

Isprava mare, branza asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu