vineri, 28 februarie 2014

Chifla si aroma-aroma

Daca nu stiati de unde vine miros frumos de paine coapta, sa stiti ca de la mine! De mult vroiam sa incerc reteta asta de chifle aromate si, astazi, i-a venit randul. Daca nu putem manca paine deoarece ingrasa, ne omenim cu niste chifle cu unt. Si ca sa nu mai lungesc vorba si sa ma invartesc in jurul chiflei, sa trecem la treaba.

Adica la framantat un aluat usor, fara ingrediente complicate:
500-600 grame faina (am pus in parti egale faina alba si integrala)
un cub mic de drojdie
5-6 linguri pline ulei, de masline e bun dar nu obligatoriu
1 lingurita de zahar, un praf de sare
250 ml lapte (am pus apa calda si lapte in parti egale, sa nu fie prea dulci)

Ca la orice aluat, incep cu maiaua. Intr-un ibric am incalzit usor apa amestecata cu lapte, am amestecat lingurita de zahar si cubuletul de drojdie, am presarat doua linguri de faina deasupra, am acoperit cu un servet si am lasat-o in pace sa creasca vreo 10 minute.
Intr-un castron incapator am cernut faina, cea alba doar, faina integrala daca o cerni nu mai are nici un chichit, raman taratele in sita. Se face o gropita la mijloc, se pune uleiul, praful de sare si se incepe framantatul adaugand maiaua pana se incorporeaza faina, daca mai cere faina, se mai adauga, pana rezulta un aluat usor, elastic. Se unge cu putin ulei si se acopera bine la caldura sa creasca, vreun ceas.
Cat timp aluatul isi vede de treaba lui tu iti vezi de a ta, adica, prepari un topping de unt cu care sa "indopi" chiflele:
100 grame unt
un praf de sare
o mana buna de patrunjel tocat
3-4 catei de usturoi zdrobiti 
si restul ramane la gustul si fantezia fiecaruia; oregano, o lingurita pesto verde, un firicel rozmarin...

Cand aluatul e gata umflat si dublat, il impartim pe planseta infainata in bile ochiometric egale, cam de marimea unui kiwi. Se asaza in tava unsa, cu ceva distanta intre ele, apoi fiecare beneficiaza de cate o incizie de tip "buzunar" in care indesam cate o lingurita de topping.
Apoi le mai lasam pret de 10 minute sa se infoaie, optional le pensulam cu ou si la copt! 35 de minute la 180 de grade.
Si  ca sa nu fie monoton, doar cu chifle, am intins o bucata de aluat intr-o tava unsa, am intins peste aluat restul de topping, oul ramas de la uns, am azvarlit neglijent niste jumatati de rosii cherry, rozmarin si o boare de parmezan. La copt, cu suratele "indopate".
 Nu v-am zis ca miroase de nu mai ai rabdare sa le scoti din cuptor? Daramite sa se raceasca, v-am zis...
Si aveti grija, nu va indopati ca si chiflele, numai cu aroma-aroma.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu