sâmbătă, 8 februarie 2014

La placinte inainte !

Legenda spune ca dupa ce mananci nu e bine sa stai ca "se depune", asa ca dupa micul dejun m-am apucat voiniceste de framantat un aluat simplu, nepretentios, care e bun de umplut cu ce te taie mintea si capul.
Compozitie: faina, un ou, un praf de sare, maiaua (un cubulet de drojdie desfacut in apa calda cu putin zahar si un praf de faina, lasat sa se umfle la cald) si un pumn de ulei la framantat....simplu.
Si daca tot ma hotarasem ca pentru masa de pranz pregatesc o varza calita cu costite, am socotit nimerit sa "sustrag" un castronel de varza calita si s-o folosesc drept umplutura. Si pentru ca am facut aluat destul am mai combinat o umplutura gen "quattro formaggi", adica toate bucatelele de branza fara stapan din frigider plus ou si smantana sa se "lege".
Dupa ce m-am luptat umpic sa iasa un aluat frumos si pufos, am invelit bine covata in panzaturi si servete si am pus-o la culcare pentru un ceas jumatate.
Acum, fiecare cata imaginatie are, se iau bucati din "pufosenie" se intind pe planseta infainata si se taie rotund sau patratele, depinde cat timp si chef mai ai....se pune umplutura intr-una din margini, se pliaza, se apasa cu furculita jur-imprejur pentru sigilarea umpluturii in "plic" si se aseaza in tava.

Cel mai simplu e sa ungi umpic tava si sa pui hartie de copt, te scuteste de amarnicul curatat al tavii (in caz ca mai iese umplutura), mai ales in cazul umpluturii cu gem, cand ai putea apela si la spaclu.....glumesc !
Ei si dupa ce se plaseaza in tava toate "plicurile" se ung frumos cu ou (amestecat cu 2 linguri de lapte) ca sa prinda o culoare aramie, frumoasa la copt. Dupa caz, se pot presara cu diverse seminte: chimen, susan, in. Eu la cele cu varza am pus seminte de marar si la cele cu brtanza, susan....foarte buuuun !
Asa ca toate astea fiind spuse si facute, se trece la cea mai usoara treaba din toata afacerea, coptul.
30-35 minute la 180 grade sau inca putin in plus, pana sunt frumos rumenite iar in casa si imprejurimi nu mai poti rabda de miros!
 Din acelasi aluat se pot face muuuulte variante dulci sau sarate, depinde ce umplutura ai la indemana, branza de vaci si stafide, gem si nuca sau doar gem, una-alta...

Asa ca, la placinte inainte !! Si dupa degustare putina miscare...ca "se depune".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu